Vernieuwde werkwijze BOSNA Logistics en Solidus Solutions met Portal van Adaption
Onze klant BOSNA Logistics is logistiek dienstverlener voor Solidus Solutions. Met de introductie van de Customer Portal hebben zij de samenwerking geheel veranderd en veel efficiënter gemaakt.
BOSNA Logistics en Solidus Solutions
Onze klant BOSNA Logistics is een logistiek dienstverlener met meer dan 25 jaar ervaring. Zij verzorgen logistieke oplossingen van begin tot einde, inclusief administratie en Douane activiteiten. Per klant en product kijkt BOSNA welke modaliteiten de beste combinatie bieden voor vertrek, aflevermoment en kosten. Zo kunnen zij net dat stapje extra zetten en voor klanten kosten verlagen en CO2 uitstoot verminderen.
Eén van de klanten van BOSNA is Solidus. Solidus is een Europese producent van massief karton en massiefkartonnen verpakkingen. Zij bieden een uitgebreid pakket aan recyclebare verpakkingsoplossingen en leveren aan diverse branches zoals de voedselbranche, de luxesector, grafische toepassingen en diverse industrieën. Dit doet Solidus al 150 jaar! Inmiddels hebben zij 18 locaties in diverse Europese landen, meer dan 1500 medewerkers en een totale productiecapaciteit van 450.000 ton.
Duidelijke werkwijze
Efficiënte communicatie
Volledig overzicht
De uitdaging
Logistiek hoort echter niet bij de core business van Solidus en daarom hebben zij BOSNA ingeschakeld om dat voor hen te regelen. Nu blijven het echter wel twee aparte bedrijven met ieder een eigen werkwijze en eigen systemen. Voorheen was het zo dat wanneer Solidus logistieke dienstverlening nodig had, zij contact opnamen met BOSNA via telefoon of e-mail. Dat brengt risico’s met zich mee. Via email of een telefoongesprek is de kans nu eenmaal groter dat er een fout gemaakt wordt. Bijvoorbeeld een typefout, iets wat verkeerd wordt verstaan of een email met documentatie dat per ongeluk verwijderd wordt. Gelukkig is de dienstverlening van BOSNA dik in orde, dit soort zaken werden altijd prima opgelost. Echter kost het, wederom, voor beide partijen veel tijd omdat er weer gebeld of gemaild moet worden.
Introductie Portal Adaption
Adaption heeft voor Solidus een Portal gemaakt. De Portal verbindt het systeem van Solidus met het systeem van BOSNA. Hierdoor kunnen Solidus en BOSNA via de Portal orders inschieten, facturatie afhandelen en documenten uploaden. Binnen de Portal is een vaste workflow zodat voor iedereen duidelijk is wat, wanneer, moet gebeuren.
- Automatische meldingen voor de workflow
- Berichten sturen via portal
- Volledig overzicht van de status van elk dossier voor elke partij
Bij ontwikkeling van de Portal voor Solidus heeft Adaption de vaste werkwijze gehanteerd, hierdoor zijn alle wensen meegenomen in het eindproduct. Adaption is trots dat we hebben kunnen bijdragen aan dit fantastische resultaat. Zowel Solidus als BOSNA besparen veel tijd, en daarmee geld, door te werken met de nieuwe Portal.
Meer informatie?
Wilt u meer weten over de vernieuwde werkwijze voor BOSNA en Solidus, of meer over de samenwerking tussen Adaption en Bosna? Neem gerust contact op of bekijk de referentiepagina!