Oprichting Adaption
Adaption is in 2010 opgericht om software te ontwikkelen voor de logistieke markt. Het doel was, en is, om software te ontwikkelen waarmee onze klanten de controle krijgen en behouden over hun logistieke processen. En om hierbij rekening te houden met alle bijbehorende processen, zoals administratieve en financiële processen. Vanuit onze jarenlange ervaring met de logistieke sector weten hoe uitdagend het is om grip te hebben op een sector die altijd in beweging is. Daar komt bij dat bestaande software niet altijd eenvoudig aangepast kan worden om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
Bij Adaption weten we hoe belangrijk het is dat logistieke software flexibel meebeweegt met nieuwe ontwikkelingen en regelgeving voor de markt. Net zoals de logistieke markt moet de software, en de architectuur daarvan, dynamisch en aanpasbaar zijn.
Schaalbaar,
zodat de software mee kan groeien met de klant.
Cloud Based,
zodat de klant altijd en overal toegang heeft tot de software onafhankelijk van het device.
Stabiel,
omdat de software altijd moet werken!
Aanpasbaar,
zodat de software snel en eenvoudig aan te passen is naar nieuwe situaties.
Betaalbaar,
zodat de software voor iedereen toegankelijk is tegen een concurrerend tarief.
Wij leveren software om logistieke processen maximaal beheersbaar te maken en te houden.
Het resultaat
Het resultaat is een stabiele Logistics Cloud Suite met diverse logistieke oplossingen die continu ondersteunend zijn aan het logistieke proces van onze klanten. De modules kunnen gezamenlijk maar ook afzonderlijk van elkaar gebruikt worden. Door deze flexibiliteit bent u altijd in staat mee te bewegen met nieuwe ontwikkelingen en wensen van uw klanten.
Onze kernwaarden
Aanpasbaarheid
Na jarenlang gewerkt te hebben voor grote logistieke ICT bedrijven zagen we dat maatwerksoftware niet de toekomst had. Anderzijds biedt standaardsoftware niet altijd alle mogelijkheden die de klant wenst. Daarom hebben wij flexibele logistieke standaardsoftware. Software die vormgegeven is als een standaardproduct maar in te richten is als maatwerk. Hierdoor is de software altijd aanpasbaar naar de wensen van de klant.
Kwaliteit
Kwaliteit staat bij onze producten voorop; de software moet altijd werken! Naast het ontwikkelen van een groot scala aan functionaliteiten hebben wij hoog ingezet op de kwaliteit van onze software. Bugs weten we te voorkomen waardoor onze klanten altijd kunnen vertrouwen en door kunnen werken met de logistieke software.
Samenwerking
Samenwerken met onze klanten, partners en collega’s is voor ons een belangrijke kernwaarde en tegelijkertijd een succesfactor. Alleen samen komen we tot het beste resultaat. Door gezamenlijk kritisch te kijken naar de functionele wensen en logistieke processen zijn we in staat de best mogelijke oplossing te realiseren.
Het Management Team
Ronald Korporaal
FOUNDER
Ronald heeft Technische Bedrijfskunde gestudeerd aan de TU in Eindhoven. Hij is zeer geïnteresseerd in bedrijfsprocessen en het optimaal inrichten van logistieke systemen.
Ik heb lange tijd gewerkt voor grote ICT-bedrijven, maar merkte al snel dat grote maatwerkprojecten niet de toekomst hadden. De implementaties duurden lang en de software was technische niet altijd stabiel genoeg om de klant 100% kwaliteit te kunnen garanderen.
Samen met Toon Schilder heb ik Adaption opgericht om hier verandering in te brengen. Al onze software voldoet aan hoge kwaliteitseisen zodat onze klanten altijd beschikken over werkende software waardoor hun business kan groeien.
Toon Schilder
FOUNDER
Tijdens mijn studie Informatica ben ik geïnteresseerd geraakt in het optimale uit systemen halen en het slim interpreteren en benutten van data.
Tijdens de vele maatwerkprojecten waarbij ik betrokken ben geweest, viel het mij op dat “het wiel telkens opnieuw werd uitgevonden”. Ik ben daarom groot voorstander van standaardsoftware die flexibel is in te richten. Geen grote maatwerkprojecten meer met lange implementatietijden, maar snel te implementeren logistieke software die flexibel is in te richten naar de wensen van de klant.
Met de producten van Adaption wil ik echte toegevoegde waarde leveren aan de primaire bedrijfsprocessen van onze klanten. Snel te implementeren en kwalitatief hoogstaande standaardsoftware, daar sta ik voor!
Dennis Verdaasdonk
PRODUCT DEVELOPMENT MANAGER
Ik ben verantwoordelijk voor het product development team bij Adaption, en voor het ontwerp en de ontwikkeling van de standaard logistieke Cloudapplicaties.
Mijn focus is om applicaties te bouwen met een solide basis die door middel van configuratie aanpasbaar is aan de wensen van de klant. Als blijkt dat er een foute beslissing genomen is bij het ontwerp, zullen we dit zo snel mogelijk ombouwen. Hiermee voorkomen we dat er een inconsistent systeem ontstaat, met meer en meer uitzonderingen, dat niet meer te onderhouden is.
Neem contact met ons op
Wilt u meer informatie over Adaption? Of wilt u weten hoe u met onze oplossingen uw logistiek proces onder controle kunt krijgen en houden? Neem dan contact met ons op, dan bekijken we samen de mogelijkheden.